Mikael Wiehe

 
Igår var det dags igen, för tredje gången på några år såg jag Wiehe på Taubescenen på Liseberg. Igår var han rappare än någonsin. Han sviker aldrig sin publik vad gäller sin politiska inriktining och kritik mot Sveriges sittande regering. Men han ser också till världsfrågorna och pratar om den alltmer främlingsfientliga inställning som råder i Europa och som nu också har nått till Sverige genom Sverigedemokraterna. Duktiga musiker, många gamla låtar i nytt arrangemang. Bla kör han en av Timbuktus covers "Flickan och kråkan"  ha..ha. Han är rolig Wiehe.
De låtar jag tar till mitt hjärta är "En sång till modet", "Det här är mitt land", "Victor Jara", "Den jag kunde va". Men han spelar i dryga timmen och fler låtar finns att njuta av. Dessutom har jag trevligt sällskap, på bänken bakom sitter Mona och vid min sid sitter en trevlig man som in i det sista väntar på sin kompis, han hinner komma i tid till konserten startar..
 
 
 
 
Med sina 67 år fyllda, kräver en artist av denna dignitet både rök på scenen och spotlights i alla dess färger.
 
 

Allt gott!

Christina Ahl

 
#liseberg - #mikael wiehe