Långfredag

Idag har jag inte gjort många knop och det skulle inte ens gå om jag ansträngde mig. Det är just ansträngningen som är det värsta för mig när jag är så här trött. Det är den där utmattningströttheten, även om det den här gången inte gått så långt. Mitt i allt finns sorgen och den är tung, kraftlös och svårhanterlig. Jag försöker vara så mycket här och nu för att inte dras iväg i orostankar, det är så lätt att göra när livet är tungt.
Hur det än är så är det vår på gång och jag har lyft in den i lägenheten i form av påskliljor. Igår kom också mina barn med tulpaner, som är min farvoritblomma. Nu lyssnar jag på musik och ska om en stund börja förbereda middagen som ska bestå av påskbord dvs ägg, sill, prinskorv, köttbullar, revben mm
Brorsan har kommit till stan med sin tjej och de kommer hit om några timmar. Det blir mysigt, även om sorgen då kommer närmare. Det var tänkt att han skulle hinna komma ner till Göteborg medans mamma levde, så blev det inte. Nu kommer han att åka hem för att komma tillbaka i mitten av april för begravning, då kommer också mina två andra systrar som bor i norr, storasyster bor här.
Nej, nu är det färdigskrivet för idag. Allt gott till er alla!