Stadsjord i Högsbo

Idag var det dags att manifestera hela projektet med att två ardennerhästar från Halland kom och plöjde fåror där det ska sås solrosor. Ett utropstecken över hela projektet! Grisarna håller på att böka och nu kan snart odlarna börja med sina lotter. Jag var på plats och fotade och här följer i mitt tycke några helt fantastiska bilder från ett projekt som är helt unikt i sitt slag. 

 

Vad sjutton är det som händer, undrar nog de tre grisarna!!!


Hästarna leddes ut på gräset där de skulle plöja.


Men innan dess var det sång i det gröna av dessa kvinnor.




Men  sen körde de igång med arbetet.


När de hållt på ett tag såg det ur så här, underbart vackra fåror!


Åhh, vilka vackra hästar!
Susanne

Fantastiskt vackra hästar och så härliga bilder från svunna tider. Så där gick min svärfar när han var ung, Tyvärr har han nyligen gått bort men hann berätta mycket om sitt liv som bonde. Mvh Susanne

AnnaKK

Hejsan!



Tack så mycket för kommentaren i min blogg. :-)



Har kikat runt lite i din nu, och det här inlägget gillar jag verkligen. Dels för att det är ett fin-fint projekt, men framför allt för att du har tagit så många bra foton på hästarna och plöjningen. Sånt där ser man ju nästan aldrig nu för tiden, men min morfar brukade sin lilla gård med hjälp av häst en bit in på 70-talet så jag blir alltid så nostalgisk bara jag ser en arbetshäst. :-)



Ha en fin dag! :-)

Annika

Åh, vad härligt det ser ut. Jag gissar att jag inte lyckats få en lott då jag inte hört något. Får väl ringa Lottie om det och hoppas på det bästa. Vilka fina bilder! Kram Annika