Inspiration & Kreativitet/ Avigt


En underbar eftermiddagssol och jag styr mina steg ner till hamnen vid Operan. Där ligger Barken Viking med sol på sina master och det flyter snö och isflak runt i hamnen. Kylan biter i mina fingrar och jag fryser. Plötsligt hör jag några amerikaner skrika "Oh, My Good!" De tar snabbt fram sina kameror och min blick vandrar ill en båt som stilla har gått sitt öde till mötes under vatten och is. Hela scenariot blir lite AVIGT. Den sjunkna båten som ligger i skugga blir en kontrast mot det vackra ljuset som spelar över de andra båtarna som ligger ovanför vattenytan.
Fler aviga bidrag hos Inspiration och Kreativitet. 
Fotoutveckling
Hasse A

Morrn.



Nu blir det till att ösa....

Fin reportage-bild.



Hade bra.



Hasse A

Ladyinblue

Ja den båten ser ut att ha det avigt

Beate

Vilken kanoooon bild. Vilken sinnesnärvaro du hade att fånga båten på bilden. Den orangea speglingen trodde jag först var eld. Så dramatiskt så den ut. Urbra!!!

Anna ..dansar in

Du...när jag var i Göteborg i början av månaden så sa jag men vad i hela Hisingen gör båtarna i havet när isen ligger..det var ju en hel del båtar i hamnen som frusit fast..det kan ju aldrig gå vägen..och helt tydligt gick det inte vägen..cool bild...

LissenTo

Suverän bild, där du verkligen fångade ögonblicket.

Härligt ljus av solen i vattnet, cool bild!

Trevlig helg!

Jane

Vilken gigantisk båt det verkar vara, den där barken Viking. Tur att det inte var den som sjönk ;)

Härliga färger och ett "avigt" motiv - speciellt med solens sken plus en måne i bakgrunden :)

Tony

Suveränt ljus och fint fångat, den där sjukna båten ser intressant ut.

Eva-Lena

Kan bara instämma vilken bild!! Underbart ljus, härligt fångat och mitt i allt den sjunkna båten! Snyggt!//E-L

cat

Ett helt fantastiskt härligt ljus i din bild. Tråkigt för den som ägde den sjukna båten.

foto CHIP

Vilken bild!!!!

Det brinner i vattnet - himmel så avigt :)

iZac

Bra fångat! :)

Helena Kulle

OJ!!!

Blir lite trixigt att lösa detta till våren :))

Kul tolkning och fin bild.

Ha en fin söndag.

/Helena

Mona

Åh vilket härligt ljus på Viking och Läppstiftet. Synd om båten och båtägaren, men vilken tur att du var där just när det hände. Det är kul med ögonblicksbilder.

CamillasFoto.se

Kommentarer från Fotoutveckling:



Det första jag ser är läppstiftet och solen på masterna. Det ser så härlgit ut i vintersolen. Det är faktiskt inte förens jag läser din text som jag förstår att jag missat något in din bild. Jag ser inte båten nere till höger, vilken jag tolkar som faktiskt är huvudmotivet. Lite synd. Jag gillar bilden som den är, men om tanken var att visa båten som sjunkit, så blir det lite svårt att hitta den.



Tack för att du var med i fototutveckling.