Ett år sedan - 19 mars 2013


Jag kommer aldrig att glömma den dagen. Pappas samtal klockan sju på morgonen, mamma är död....
Förvirring, sorg, tårar.........Fast vi visste att du skulle dö, var ingen av oss förberedd, förberedd på döden. Du låg i din säng med blommor i händerna, blommor som jag köpt några dagar tidigare. Du hade målat naglarna röda, precis som om du ville vara fin när du gav dig iväg. Den sista tiden sa du vid upprepade tillfällen,
" ta hand om pappa". Jag lovar dig att vi har gjort vårt bästa och nu är han på ett boende med god omsorg och er lägenhet ska säljas. Vi har tagit hand om pappa, men jag ska säga dig mamma att det har varit tungt. Har önskat många gånger att du funnits här och tagit hand om alltihop. Ibland kan jag höra din röst och du säger att allt blir bra. Jag hoppas att du har det bra, där du är i din marshmallow himmel